אבן שמוט [אבן אפייה]

מה זה אבן שמוט? ולמה כדאי שיהיה לכם אחת כזאת בבית? בפוסט הזה אני אסביר לכם על כל מה שצריך לדעת אודות אבן האפייה וגם אמליץ על כאלה שכדאי לכם לרכוש.
אבן שמוט

אם אפייה תמיד עניינה אותכם אז בטח שמעתם את המושג אבן שמוט או אבן אפייה או אבן פיצה. בין אם שמעתם ולא הכרתם או לא שמעתם עליה בכלל הגיע הזמן להכיר את המוצר שיהפוך את התנור הביתי שלכם לסוג של טאבון.

אבן שמוט - נעים להכיר

אז מה זה אבן שמוט? אבן שמוט היא אבן מלאכותית העשויה מחומר קרמי שמכיל אחוז גבוה של צורן (Silica) ואלומינה (Alumina) ועוד מספר חומרים שנוספים לתערובת הכימית של האבן. 

התערובת הזאת עוברת דרך כבשן בטמפרטורות גבוהות שבסוף התהליך נוצרת אבן שמוט. התהליך הכימי הזה מקנה לאבן חוזק רב ועמידות בחום גבוהה, תכונות מצויינות לאבן שאנחנו רוצים להשתמש בה לצורכי אפייה.

האבן מגיעה כיום בצורה עגולה או בצורה מלבנית עם עובי משתנה, יש אבנים יותר דחוסות ואבנים פחות דחוסות. בפוסט הזה אני אתמקד בשני סוגים של אבני אפייה שמאוד יעילות לשימוש הביתי.

למה אני צריך אבן שמוט?

  • אבן לוהטת
    ההרכב הכימי והדחיסות של האבן הופכים אותה לאבן אפייה שמסוגלת לאגור חום בצורה סופר יעילה, וטמפרטורת האבן יכולה לטפס ל 250 מעלות או יותר ולא להתקרר בכל פעם שאתם פותחים את דלת התנור.
    חום הוא דבר קריטי באפייה. באפיית פיצות למשל אנחנו צריכים מכת חום שתיתן לנו תפיחה יפה לבצק, ואת זה אבן השמוט תיתן לנו בצורה טובה מאוד.
    אם אתם רוצים שהפיצות והלחמים שלכם יקבלו טיפול חום בצורה טובה, יש לכם סיבה ראשונה למה אתם צריכים אבן כזאת.

  • טעם, טעם, קראסט
    הטמפרטורה הגבוהה של אבן השמוט תיתן תוצאה של בצק פריך מבחוץ, ורך ואוורירי מבפנים. ותגידו לי אתם מה יותר מושלם מבצק כזה? התוצאה הזאת מתקבלת בגלל הטמפרטורה האחידה והגבוהה של אבן האפייה. 
    אם אתם רוצים פיצה ולחם עם מרקם מושלם, יש לכם סיבה שנייה למה אתם צריכים אבן שמוט.

אבן שמוט מינרלית מלבנית לאפיה 36X41 ס''מ Outset

אבן שמוט מינרלית מלבנית ושטוחה (ללא שוליים), שתהפוך את תנור האפיה שלכם ואף את הגריל/מנגל שלכם לטאבון ביתי, ותאפשר לכם אפייה איכותית, פריכה ומהירה של פיצות, פוקצ’ות, פיתות או כל מאפה שטוח אחר.
אבן אפייה מודרנית ואיכותית עשויה מגבישי מינרל מסוג קורדיאריט ועובייה קצת פחות מס”מ, היא אוגרת בתוכה חום רב וגם סופחת לחות על מנת להפיק עבורכם מאפה בציפוי מושלם ופריך – הפכו את הבית שלכם לפיצרייה של ממש. האבן עמידה בחום רב (עד 800 מעלות) ולכן מתאימה אף לשימוש על רשת המנגל. אבן זו היא גם העמידה ביותר בפני סדקים כתוצאה מהלם תרמי.
תשכחו מהדעה הרווחת שאבן שמוט צריכה להיות עבה וכבדה, זה פשוט אאוט! אבן שמוט מינרלית היא העמידה ביותר, תתן לכם קרום מאפה פריך,לא נסדקת ונשברת כמו אבן שמוט עבה, וקלה לניוד ותחזוקה. אבן שמוט מינרלית עשויה מגבישי מינרל מסוג קורדוריט – חומר המשמש לכבשנים, ותנורי פיצה מקצועיים ומיועד לחשיפה לחום קיצוני.

מידות ומאפיינים

• מידות:- 41*36 ס”מ – מתאים בגודל למרבית תנורי האפיה הסטנדרטים (מומלץ למדוד את גודל תפנים תנור האפיה שלכם כדי לוודא התאמה)
• אבן השמוט האיכותית ביותר
• אבן שמוט מינרלית לקבלת תוצאת אפיה הכי קריספי, שהופך אותו לקראנצ’י יותר, עם אפייה שווה בכל פני המשטח ובמיוחד מכת חום חזקה בצידו התחתון
• אבן שמוט מגבישי מינרל מסוג קורדיאריט אוגרת ומפזרת חום גבוה בצורה אחידה – האבן סופחת באפיה את חום התנור, ומקרינה אותו בצורה אחידה ובעוצמה גבוהה יותר ובחום עז, על מנת ליצור מאפים עם קרום פריך וטעים
• אבן שמוט דקה יחסית במשקל קל יחסית – אפשרת חימום מהיר יותר של האבן בתנור, ונוחות בניוד
• אבן שמוט מינרלית מתאימה לשימוש בתנור אפיה וגם על הגריל/מנגל – לאפיה כמו בטאבון של ממש – זוהי האבן היחידה מסוגה המתאימה גם לשימוש במנגל – לאפיה כמו בטאבון של ממש
• אבן שמוט מינרלית אף ניתנת לניקוי במים

אופן השימוש

• יש לשטוף את האבן – טרם השימוש הראשון
• יש להניח את האבן על רשת בשליש גובה התנור,או על רשת המנגל, ולחממה בהדרגה לחום מרבי, במקביל להכנת הבצק והמאכלים. כאשר מניחים את הפיצה ישירות על האבן הלוהטת, הפיצה מתלהטת במהירות תוך שהיא סופגת את החום מהאבן, ונאפית תוך 5-7 דקות.

חשוב להקפיד

• אין להכניס את אבן האפייה לתנור שחומם מראש
• חימום הדרגתי – יש לחמם את אבן האפייה בתנור בחום של 100 מעלות למשך 10 עד 15 דקות, ולאחר מכן להעלות את חום התנור למקסימום, למשך 35-40 דקות, טרם האפייה
• הימנעו מלמרוח שמנים או שומנים על האבן
• לאפית עוגיות יש להקפיד ולהשתמש במגש אפיה, ולא ישירות על האבן

הוראות ניקוי

• לחכות עד שהתנור מתקרר. זהירות! האבן לוהטת. להמתין שהאבן קרה לחלוטין לפני הוצאתה מהתנור לניקוי
• יש להסיר שאריות בצק באמצעות סכין או שפכטל
• ניתן לנקות את האבן במים חמים עם מברשת או סקוטש-ברייט. אין להשתמש בסבון ובחומרי ניקוי, על מנת להימנע משאריות טעם סבון באפיה הבאה. בתום הניקוי – יש להקפיד על ייבוש מוחלט של האבן.
• אין להשרות את האבן במים
• להכנה של בשרים או דגים רצוי ניתן לעטוף אותם בנייר אלומיניום ע”ג האבן, כדי לשמר את הלחות, ולמנוע הכתמת האבן ברטבים.

אבן שמוט מלבנית מבית G.a HOMEFAVOR

אבן השמוט הזאת מגיעה בצורה מלבנית ואני מאוד אוהב להשתמש בה וממליץ עליה. היא מגיעה בגודל מושלם לתנור הביתי. 

המידות הכלליות של האבן: 
38.1X30.5 ס”מ היא מאוד נוחה לשימוש והצורה המלבנית תורמת יותר שטח אפייה. עובי האבן הוא 1.3 ס”מ והיא אוגרת חום בצורה מאוד טובה.

אופן השימוש באבן

  1. מניחים את האבן בחלק האמצעי של התנור הביתי
  2. מחממים את התנור ל- 250-260 מעלות צלזיוס
  3. להשאיר את האבן בתוך התנור הלוהט 1 שעה לפני תחילת שימוש
  4. ניתן לפזר מעט קמח על האבן על מנת למנוע את הידבקות הבצק לאבן
  5.  אחרי שעה אחת ניתן לאפות את הלחם או את הפיצות, תשחילו את הפיצה על האבן בעזרת מרדה

איך מנקים?

  1. תניחו לאבן להתקרר עד הסוף אחרי אפיה
  2. תשטפו אותה עם מים מעט חמים
  3. אפשר להשתמש במברשת 
  4. תניחו לאבן להתייבש

*חשוב לא לשטוף את האבן עם סבון או עם חומרי ניקוי אחרים

*לא לשפוך שמן על האבן הלוהטת

*לא לחתוך את הפיצה על האבן הלוהטת

 

אבן שמוט עגולה עם מעמד הגשה מנירוסטה וגלגלת לחיתוך פיצה Roso Glaze

סט לפיצה 3 חלקים הכולל אבן שמוט בקוטר 33 ס”מ, מעמד הגשה מנירוסטה וגלגלת לחיתוך פיצה Roso Glaze
מארז להכנת פיצה מסדרת Glaze הכולל אבן שמוט לאפייה, מעמד הגשה נירוסטה וגלגלת לחיתוך מבית Roso. האבן הזאת יותר דקה מהקודמת, היתרון בכך שהיא מתחממת יותר מהר ולא צריך לחכות שעה לפני תחילת אפייה, חצי שעה במקרה הזה יספיקו עד שהאבן תתחמם (אני עדיין ממליץ להשאיר אותה יותר רק ליתר ביטחון)

אופן השימוש באבן

  1. מניחים את האבן בחלק האמצעי של התנור הביתי
  2. מחממים את התנור ל- 250-260 מעלות צלזיוס
  3. להשאיר את האבן בתוך התנור הלוהט חצי שעה לפני תחילת שימוש
  4. ניתן לפזר מעט קמח על האבן על מנת למנוע את הידבקות הבצק לאבן
  5.  אחרי חצי שעה ניתן לאפות את הלחם או את הפיצות, תשחילו את הפיצה על האבן בעזרת מרדה

איך מנקים?

  1. תניחו לאבן להתקרר עד הסוף אחרי אפיה
  2. תשטפו אותה עם מים מעט חמים
  3. אפשר להשתמש במברשת 
  4. תניחו לאבן להתייבש

*חשוב לא לשטוף את האבן עם סבון או עם חומרי ניקוי אחרים

*לא לשפוך שמן על האבן הלוהטת

 

רכשתם את האבן? תנסו את מתכון הפיצה המעולה הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קצת על ההמלצות של הבשלן

אתר הבשלן מציע וממליץ לעוקביו כלי מטבח מהמומלצים ביותר בשוק, ההמלצה עבור מוצרי בישול מותאמת לבשלן הממוצע ולא לאלה שמעוניינים להשקיע את כל כספם בכלי מטבח יקרים. פה תמצאו את המוצרים הטובים והמשתלמים עבורכם הבשלנים.

עקבו אחרי ברשתות השונות

פוסטים אחרונים

עוד מוצרים מומלצים למטבח:

מחבת גריל

מחבת גריל Tefal Trattoria

מחבת הגריל Tefal Trattoria היא התוספת המושלמת למטבח שלכם. עם עיצוב עמיד ומתקדם, היא מאפשרת לכם להכין מגוון רחב של מנות בריאות וטעימות בקלות. הציפוי Non-Stick המיוחד מבטיח שלא תצטרכו לדאוג להדבקות המזון, וגם הניקוי פשוט ומהיר. הכנת ארוחות טעימות עם טעם של גריל מעולם לא הייתה קלה יותר.

מכונת פסטה Marcato Otello

מכונת פסטה Marcato Otello

מכונת הפסטה Marcato Otello מהדורה מוגבלת היא שילוב ייחודי של עיצוב וינטג’ וטכנולוגיה מודרנית, עם גימור יוקרתי בצבע שמפניה. המכונה מאפשרת הכנה של מגוון סוגי פסטה, מבצק עבה ללזניה ועד לפסטה דקה, תוך שימוש בגלגלות איכותיות ומנגנון לשליטה בעובי הבצק. החומרים מהם עשויה המכונה מבטיחים עמידות לאורך זמן, ובזכות העיצוב האלגנטי שלה היא גם פריט מעוצב לכל מטבח.

מארז כלי בישול

מארז כלי בישול 5 חלקים | Food Appeal Casual Plus – Misty Gray

מחפשים כלי בישול שיעניקו לכם חוויית בישול מקצועית ואיכותית בכל יום? הכירו את מארז כלי הבישול Food Appeal Casual Plus בצבע Misty Gray. עם עיצוב מודרני מרשים, עמידות גבוהה והתאמה לכל סוגי הכיריים, המארז הזה מבטיח להקל על תהליך הבישול ולהפוך כל ארוחה להצלחה. בין אם אתם מבשלים למשפחה או למארחים, כלים אלה מספקים את השילוב המושלם בין פונקציונליות לאסתטיקה.